مقالات آموزشی

تفاوت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی ، خرید کدام یک بهتره؟

تفاوت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

آیا می دانید اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی چه تفاوتی دارند؟ بهتر است اتو مو سرامیکی را خریداری کنیم یا تیتانیومی؟

کسانی که موهای موج دار، حالت دار و یا فر دارند که می خواهند برای صافی و مرتب کردن آن از وسیله های حرارتی مانند سشوار و اتو مو استفاده کنند، باید در انتخاب این وسیله ها دقت زیادی داشته باشند. در میان تمام وسیله های حالت دهنده مو، اتو مو یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ابزارها به شمار می رود. امروزه سازندگان بسیاری سعی کرده اند تا با تولید اتو موهای متنوع که هم از نظر ظاهری و هم از نظر کارکرد و قابلیت ها متفاوت هستند، در این راه قدم بردارند. ساخت این وسیله ها باعث شده تا ما به عنوان یک خریدار، گاهی نتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. هر یک از این وسیله ها برای افراد خاصی طراحی شده و نتایج آن برای انواع مو با بافت و جنس های مختلف، تفاوت دارد.

اتو موهای با صفحات سرامیکی، تورمالین، تیتانیومی و …، هر یک با فناوری های خاصی ساخته شده اند. شما با داشتن یک اتو مو مناسب موهای خود، می توانید بدون نیاز به رفتن به آرایشگاه و بدون کمک به یک متخصص، می توانید موهای خود را به بهترین شکل آرایش کنید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی زلفان، می خواهیم اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی را بررسی کرده و ببینیم که هر یک از این صفحات برای چه نوع موهایی مناسب است. اگر قصد خرید اتو مو دارید و نمی توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید، مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

تفاوت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی ، خرید کدام یک بهتره؟

تفاوت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

تفاوت عمده اتو مو سرامیکی و تیتانیومی، در میزان و روش گرم شدن صفحات آن و موها است. صفحات سرامیکی مو را از داخل داغ می کنند، در حالی که تیتانیوم از سطح ساقه مو گرم می کند. ممکن است متوجه شوید که گرم شدن اتو مو سرامیکی شما بیشتر طول می کشد و این مسئله حتی در دراز مدت ممکن است چیز خوبی باشد. در حالی که اتو مو با صفحات تیتانیوم تقریباً بلافاصله داغ شده و خب طبیعتاً ممکن است خطراتی برای موها و یا خود دستگاه داشته باشد. اتوهای تیتانیومی برای استفاده حرفه ای عالی هستند. در حالی که اتو مو با صفحه تیتانیوم در مدت زمان کمتری داغ می شود و گرما را به طور مساوی در سراسر صفحات پخش می کند تا نتیجه صاف و شگفت انگیزی داشته باشد، اما اگر به درستی استفاده نشود، آسیب جدی به مو وارد می کند.

تمایز دیگر روشی است که با استفاده از آن صفحات مو را گرم می کنند. اتو مو سرامیکی گرما را از طریق فناوری مادون قرمز منتقل کرده و موها را از داخل به بیرون صاف می کنند که نتیجه نهایی به خصوص برای بافت های ظریف تر، ملایم تر است. با این وجود اتو مو تیتانیومی، سطح ساقه مو را گرم می کند.

با این حال، مهم نیست که شما تیتانیوم یا سرامیک را ترجیح می دهید، بسیاری از آرایشگران موافق هستند که مهمترین عامل اطمینان از عملکرد درست و صحیح اتو مو، داشتن دمای مناسب است. اتوهای با صفحات تیتانیوم بسیار سبک تر از صفحه های سرامیکی هستند و این تصور را ایجاد می کنند که برای رسیدن به یک صافی مناسب، باید دفعات بیشتری اتو را روی موها بکشید. این در حالی است که اتو مو تیتانیومی به بهترین شکل، کار خود را انجام می دهد.

کدام اتو برا سلامت مو ضرری ندارد؟

اتو مو سرامیکی به دلیل توزیع یکنواخت گرما، بخش های سرد یا بیش از حد گرم ایجاد نمی کنند و آسیب مو را به حداقل می رسانند. همچنین، سرامیک به از بین بردن موخوره کمک می کند و صفحات گرمایشی را صاف تر می کند، بنابراین احتمال کشیدن مو کمتر است. اتو مو تیتانیومی، سریع ترین انتقال گرما را برای نتایج فوری و برتر ارائه می دهد. با این حال، باید مراقب تنظیمات دما باشید تا آسیب مو را کاهش دهید.

تفاوت سرعت داغ شدن اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

اتوهای سرامیکی خیلی سریع گرم می شوند و داغ شدن صفحات معمولاً از 30 تا 60 ثانیه طول می کشد. در موارد نادر باید تا 2 دقیقه صبر کنید. اما به طور کلی اتو موهای تیتانیومی سریعتر از سرامیک ها گرم می شوند. داغ شدن صفحات تیتانیومی کمتر از یک دقیقه طول می کشد و بعضی از مدل ها به صورت آنی سریع داغ می شوند. اتو مو آمریکایی اینورتو، یکی از اتوهای تیتانیومی باکیفیت است. اگر قصد خرید یک اتو مو تیتانیومی دارید، می توانید این ابزار را در وب سایت فروشگاه زلفان خریداری کنید.

تفاوت سرعت داغ شدن اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

کدام یک برای موی شما مناسب است؟

استفاده از اتو مو برای هر شخص و تقریباً هر نوع مویی، بستگی به تنظیمات حرارتی ابزار خاص دارد. موهای نازک، شکننده یا آسیب دیده به دمای پایین تری نیاز دارند و بسیاری از اتوهای تخت سرامیکی تنظیمات مناسب را دارند. فقط یادتان باشد که قبل از استفاده از اتوهای مو و یا هر وسیله حرارتی دیگر، از محافظ های حرارتی استفاده کنید. اتو مو کراتینه فانکور کره، یکی از اتوهای سرامیکی است که می توانید با توجه به بافت و جنس موی خود، آن را انتخاب کنید.

اتو های تیتانیومی برای خانم های با موهای سالم و ضخیم توصیه می شود. هنوز هم، اگر بافت موهایتان خوب یا طبیعی است، می توانید از اتوی موی تیتانیومی نیز استفاده کنید. فقط با سطح حرارت کمتری شروع کنید و مراقب باشید تا از سوختن موهای خود جلوگیری کنید.

قیمت اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

آیا اتو موهای سرامیکی و یا تیتانیومی گران هستند؟ شما می توانید اتوهای مو سرامیکی ارزان قیمت و گران قیمت پیدا کنید. قیمت به بسیاری از ویژگی ها بستگی دارد. اما چیزی به نام اتو مو تیتانیوم ارزان وجود ندارد، با این وجود مدل های مقرون به صرفه ای وجود دارد. به عنوان مثال، اتو مو کراتینه جیمی مدل GM 423 یکی از اتو موهای با صفحات تیتانیومی است که با قیمت بسیار مناسب می توانید آن را از زلفان خریداری کنید.

مزایای اتو مو سرامیکی

اتو های سرامیکی این روزها بسیار محبوب هستند، و این مسئله تا حدی به این دلیل است که انواع کاملاً مقرون به صرفه برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد. اما دلیل اصلی آن مزایای بیشمار سرامیک به عنوان ماده ای برای صفحات گرم و صاف کننده است:

  • توزیع یکنواخت گرما را فراهم می کند که به شما امکان می دهد در دماهای پایین موها را صاف کنید و به همین دلیل می توانید موها را سالم نگه دارید.
  • به کاهش موخوره و وز مو کمک می کند.
  • صفحات این اتو به نسبت مسطح تر هستند و به همین دلیل در صافی موها تاثیر بیشتری دارند.
  • زمان گرم شدن آن نسبتاً کوتاه است.

با این حال، تفاوت زیادی بین اتوهای سرامیکی خالص و روکش سرامیک وجود دارد. هنگام انتخاب یک ابزار، این نکته را به خاطر بسپارید. اتوهای مو با پوشش سرامیکی احتمالاً در زیر خود یک پوشش فلزی دارند. این به آن ها اجازه می دهد تا خیلی سریع گرم شوند، اما پوشش سرامیکی همان نوع توزیع گرما را فراهم نمی کند. به طور کلی، اتو موهای سرامیکی برای انجام کراتینه مو نیز بسیار مناسب هستند. اگر قصد انجام کراتین موهای خود را دارید، پیش از خرید کراتین مو بهتر است یک اتو مو سرامیکی مناسب را برای خود بیابید.

مزایای اتو مو سرامیکی

اتو مو سرامیکی یا تیتانیومی؟ کدامیک را خریداری کنیم؟

با بررسی اساسی ترین ویژگی ها درباره اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی، وقت آن رسیده تا به یک جمع بندی کامل و جامع از این بررسی برسیم. ما این دو نوع اتو مو را از جهات مختلف با هم مقایسه می کنیم تا بتوانید در هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سرعت داغ شدن اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

یکی از اولین مواردی که برای خرید اتو مو نیاز دارید به آن توجه کنید، سرعت داغ شدن صفحات آن است. داشتن یک اتو مو که برای داغ شدن صفحات آن باید زمان زیادی منتظر بمانید، کاملاً خسته کننده است.

اتو مو با صفحات سرامیکی:

  • کمی کندتر داغ می شوند.
  • ممکن است در مدت زمان بیشتری به حداکثر دمای دستگاه برسد.
  • برای موهای صاف و آسیب دیده پیشنهاد می شود اما ممکن است برای موهای فر و نازک، زیاد مناسب نباشد.

اتو مو با صفحات تیتانیومی:

  • سریع تر داغ می شوند.
  • در مدت زمان کمتری به دمای حداکثر خود می رسند.
  • برای موهای فر و نازک مناسب است اما ممکن است برای موهای صاف و آسیب دیده، مناسب نبوده و موجب آسیب بیشتر شود.

سلامت مو اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

به طور قطع همه ما به دنبال روشی هستیم که بدون هیچ آسیبی بتواند موها را صاف کند. مسئله اصلی که باید به آن توجه کنید، این است که نباید سلامت موها را فدای صافی موها و حالت دادن آن کنید. دو اتو مو سرامیکی و تیتانیومی را از این جهت با هم مقایسه می کنیم.

اتو مو سرامیکی:

  • موها را از داخل گرم می کند.
  • به کمک تکنولوژی مادون قرمز داغ می شود.
  • با موهای شما سازگارتر بوده و آسیب کمتری به آن می رسانند.

اتو مو تیتانیومی:

  • ساقه موها را داغ می کند.
  • اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است به موهایتان کاملاً آسیب بزنند.

سلامت مو اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

نتیجه بخشی بهتر اتو موهای سرامیکی و تیتانیومی

در نهایت، به بررسی دو اتو مو تیتانیومی و سرامیکی از نظر نتیجه بخشی آن روی انواع مو می رسیم. هر اندازه تبلیغات یک اتو مو و یا توصیه های اطرافیان ما در خرید یک اتو مو متقاعد کند، اما نتیجه ای که روی موهایمان دارد یک فاکتور اساسی است. این نتیجه بخشی، تا حد زیادی به نوع و جنس موها بستگی دارد.

اتو مو با صفحات سرامیکی:

  • صفحات سرامیکی به از بین بردن فر موها کمک می کنند.
  • یون های منفی را کاهش می دهند تا از ایجاد وز و جلوگیری از استاتیک جلوگیری کند.

اتو مو با صفحات تیتانیومی:

  • گرما به طور مساوی در تمام صفحه پخش می کند تا بهترین نتیجه گیری را داشته باشد.
  • گرما را به سرعت منتقل می کند.
  • باعث کاهش وز و جلوگیری از استاتیک می شوند.

با بررسی همه جانبه دو اتو مو سرامیکی و تیتانیومی، می توانید بهترین خرید اتو مو را داشته باشید. در این مقاله از مجموعه مطالب مجله زلفان، دو نوع اتو مو تیتانیومی و سرامیکی را با هم مقایسه کرده و به بررسی مزایا و معایب استفاده از آن ها پرداختیم. اگر قصد خرید اتو مو دارید، مطالعه این مطلب می تواند به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *